(94/1/17) تغییرات:

ویرایش کامل بازی اضافه شد.

Dirt 3 سومین نسخه از مجموعه بازی تحسین شده و موفق Dirt است. شرکت Codemasters پیش از این با انتشار نسخه دوم بازی توانسته بود هم نظر منتقدان و هم علاقمندان بازی های کامپیوتری را جذب کند. نوآوری های جذاب مانند استفاده از صدای مشهورترین رانندگان رالی دنیا مثل کن بلاک، گرافیک و طراحی عالی و سبک بازی فوق العاده از نکات قابل توجه در سری بازی های Dirt است. شرکت سازنده بازی DiRT 3 در این نسخه تمامی نکاتی که مورد توجه هوادارنش بوده را جمع آوری کرده است و پیاده سازی کرده است و ادعا می کند که این نسخه به مراتب بهتر از نسخه های قبلی خواهد بود. در واقع DiRT 3 از نظر حجم مراحل و آیتم های بازی بسیار بزرگتر از DiRT 2 است و  تقریبا سه برابر نسبت به نسخه قبل مسابقاتش بیشتر شده اند.
همچنین این بار قسمت ورزشگاه ها هم به بازی اضافه شده است و همچنین جاده های زیادی برای انتخاب در بازی وجود دارد . ماشین های موجود در DiRT 3 شامل بهترین ماشین های بنزین سوز هر زمان هستند. از ماشین های دهه ی 70 میتوان از Lancia Stratos را نام برد. از ماشین های مطرح دهه ی 80 هم می توان به Quattro S1 اشاره کرد و یا حتی RS2000 و Peugeot 205 نیز چند ماشین موجود در بازی از دهه های گذشته هستند. در دهه ی 90 ماشین Celica که Carlos Sainz آن را به طور جادویی ساخته بود، در بازی وجود دارد، همچنین خودروها Lancia Delta Integrale و البته ماشین Colin McRae یعنی iconic 555 Subaru نیز در بازی وجود دارند . یکی دیگر از تغییرات مهم بازی اضافه شدن برف به مراحل بازی است.

محتویات اضافه شده به بازی در ویرایش کامل:
- بسته رالی مونت کارلو: هشت رالی جذاب و نفس گیر که جاده های آن دارای پستی و بلندی های چالش برانگیز و جاده های کوهستانی برفی است. کوهستان های بسیار زیبا و چشم نواز آلپ و مسیر افسانه ای تورین در این بسته قرار دارند.
- بسته مسابقات X آسیا: دو پیست جذاب در قلب پر جمعیت ترین شهر دنیا! مسیری که در شهر رنگارنگ توکیو و در سایه آسمان خراش های سر به فلک کشیده و خیابان های مزین به تابلوهای نئونی قرار گرفته است.
- بسته خودروهای جدید با نام قدرت و شکوه: خودروهای جدید این مجموعه عبارتند از ب اِم و ام 3، لانچیا دلتا، فورد فوکاس، شورولت کامارو و ...
- بسته خودروهای جدید با نام گل و لای: لانچیا استراتوس، پژو 205، سیتروئن سی4، فورد موستانگ GT و غیره. ظاهر هر یک از این خودروها با تعداد زیادی از پوسته های از پیش آماده قابل تغییر است.
- اضافه شدن خودروی فورد اسکورت متعلق به دهه هفتاد میلادی
- بسته ویژه کن بلاک (از مشهورترین و بهترین رانندگان رالی دنیا): اضافه شدن خودروی فورد اسکورت تقویت شده که به شیوه رنگ آمیزی خاص خودروهای مورد استفاده کن بلاک، تزیین شده است.
- اضافه شدن خودروی مینی کوپر دست کاری شده که فرمان پذیری بالایی دارد.