بازی Dying Light یک بازی اکشن است که باید در آن برای بقای خود تلاش کنید و جان خود را از شر زامبی ها حفظ نمایید. زامبی هایی که در کل شهر پراکنده شده اند و تعدادشان هم اصلا کم نیست. بر خلاف تعداد بسیاری از بازی هایی که سبکی مشابه با این بازی دارند، این بازی دارای زاویه دید اول شخص است و مطمئنا این عامل باعث افزایش هیجان بازی می شود. دنیای بازی که به صورت دنیای باز طراحی شده است، یک شهر بزرگ و پر از خطر است. شما باید روزها وارد مکان هایی شوید که روزی محل زندگی سایر انسان ها بوده است و از این راه منابع مورد نیاز خود برای ادامه زندگی را تامین کنید.  ساکنان این خانه ها دیگر نیازی به دارایی هایشان ندارند زیرا اکنون ویروسی ناشناخته آن ها را تبدیل به موجوداتی کرده است که علاقه سیری ناپذیری به گوشت انسان ها دارند و هیچ چیز مانع آن ها برای رسیدن به غذایشان نمی شود! در روز باید تا آن مقدار که قادر هستید، آذوقه و تجهیزات گرد آورید. زیرا با رفتن به سوی تاریکی و خیزش شب، شما تبدیل به طعمه می شوید! با فرا رسیدن شب قدرت و اشتهای زامبی ها بیشتر می شود و بسیار وحشی تر از روز می شوند! علاوه بر زامبی های معمولی، موجودی در شب حکمرانی می کند که از یک گله زامبی هم خطرناک تر است! نوعی شکارچی شبانه که در شب برای شکار از لانه اش بیرون می آید تا خود را سیر کند!
این بازی تاکنون موفق به دریافت بیش از پنجاه جایزه و عنوان در زمینه های مختلف شده است!

با نصب بسته اول فعال کننده افزونه های بازی، افزونه های زیر به بازی اضافه می شوند:
- افزونه اصلی بازی با نام Be the Zombie (زامبی باش) که خط داستانی جدید و مراحل جدیدی را به بازی می افزاید.
- سایر افزونه های بازی که به منظور اضافه کردن سلاح و یا لباس های جدید به بازی، طراحی شده اند و لیست آن ها در ادامه آمده است:

- Punk Queen Weapon
- The Constable Weapon
- Wrench Kiss Weapon
- Alienware Outfit
- Buzz Killer Weapon Pack
- Night Club Weapon Pack
- Ninja Outfit
- Nvidia Outfit
- Razer Outfit
- Special Agent
- Techland Outfit
- The Lacerator Weapon Pack
- Urban Explorer Outfit 

 

- افزونه Ultimate Survivor:
با نصب این افزونه سلاح ها و لباس های جدیدی به بازی اضافه می شود. چهار سلاح فوق العاده قدرتمند و کاربردی را می توانید خودتان تولید کنید و از لباس هایی مثل لباس های ماموران مخفی و یا نینجاها استفاده کنید!